4 May 2011

Scrisoare....


In sfarsit am gasit-o :D am primit-o de la cineva pe email cand eram in anul I de facultate si am pierdut-o. Mie mi-a placut :) si acum ca am gasit-o am zis ca o postez,  ca de aici sigur nu o voi pierde. Probabil ati mai citit-o, oricum here it goes:
"Aceasta este o scrisoare nostalgica, adresata celor care fac parte din generatia noastra...  
Nascuti la inceputul anilor 80, vedem acum in anul 2006 cum casa parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa decat atunci cand au cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru casele noastre in jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase, dar ne pricepem la istorie si la politica mai mult decat cred cei in varsta, care bombane in spatele nostru ca "noi nu stim nimic".  
Suntem ultima generatie care a jucat "Ascunselea", "Castel", "Ratele si vanatorii", "Tara, tara! Vrem ostasi", "Prinsa", "Sticluta cu otrava", "Pac Pac", "Hotii si vardistii", ultimii are au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii care au folosit telefoanele cu fise, dar primii care ne-am jucat pe jocurile video (remember Mario?) si primii care am vazut desene animate color.
Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Diesel era deja lider de gasca. Baietii si-au scris numarul fotbalistului preferat cu pasta de dinti pe tricouri, iar fetele si-au cusut pe blugi stelute si inimioare.
Noi nu am dat Capacitate, nu am dat grile la admitere.  Am fost ultimii "Soimi ai Patriei" (cu costumele alea groaznic de nepotrivite cromatic) si am fost ultimii "Pioneri". 
La gradinita am invatat poezii in romaneste, nu in engleza... Si am cantat MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari. Spuneam "misto" si "fain" in loc de "cool", "marfa', "beton", "mortal" sau "supertare".
Am sorbit din ochi Beverly Hills, Melrose Place, Twin Peaks, Dallas.. si cine zice ca nu s-a uitat ori minte ori nu avea inca televizor. 
Ne uitam la desenele animate de la italieni si ne era ciuda ca nu avem si noi subtitrare sa intelegem de ce s-a certat Mila cu Shiro. 
Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si abia asteptam sa vina si la noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut superbe de apa. Intre timp, ne consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in cap ne provocau pneumonii. Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala..
Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ Bobo, si Michael Jackson, si Backstreet Boys, si Take That, si inca nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia pasii, dar toti dansam! Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atat de Abba, si de Queen, cat si de noile nume gen 50 Cent si Britney Spears. Pe ei daca ii intrebi, "MZK a-nceput cu Backstreet Boys, kre nici nu mai sunt kul acum, man!"
Am citit "Licurici", "Pif" (care aveau cadou niste jucarii bestiale) si am baut Cico si sucuri "de la TEC" fara sa ne fie teama ca "au prea multe E-uri", iar la scoala beam toata clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi.
Noi am injurat arbitrul care ne`a furat la meciul cu Danemarca, si poate ca tot noi i-am trimis 10 000 de mailuri "de dulce". Noi nu ne dadeam bip-uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam dolby surround, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris si jocuri de televizor, de care ne plictiseam la o luna dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap, pline de praf. 
Abia asteptam la chefuri sa jucam "Fantanita", sau "Flori, fete sau baieti", sau "Adevar sau Provocare", sau orice ne dadea un pretext sa "pupam pe gura" pe cine "iubeam".
Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", care inca roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul care sa intre in farmacie sa cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa si sa le aruncam in capul colegilor, care am completat mii de oracole, sperand ca iubitul sau iubita va citi acolo unde scrie "De cine iti place?" ca ne place de el/ea.
Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacut de copii, nu ne-am spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate pisicile din cartier, nu am baut doar apa imbuteliata, ne-am tavalit si balacit prin toate baltile si nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam.
Noi am auzit cum s-a tras la Revolutie, noi am fost martorii a trei schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca, noi suntem cei care mai tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus". 
Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de "first-timers".

13 comments:

  1. mi s-a facut dor de vremurile care le-am trait...:D...desi am 18 ani am cam avut si eu aceleasi trairi..

    ReplyDelete
  2. Mi-a placut foarte mult aceasta scrisoare..m-a induiosat foarte tare, mi-am adus aminte de atatea lucruri frumoase din trecut.
    :*

    ReplyDelete
  3. si mie imi place mult :) m-au luat azi amintirile dupa ce am citit intrebarea de la giveaway-ul tau :)

    ReplyDelete
  4. asa e:) nu conteaza ca ai doar 18 ani, inseamna ca ai stiut sa iti traiesti copilaria, nu ca si copii din ziua de azi care uita de ce varsta au, care nu mai stiu sa se joace, sa comunice, sa fie copii.

    ReplyDelete
  5. Andreea ma bucur ca ai postat-o, si eu o stiam. Cu toata sinceritatea spun ca m-a induiosat oarecum aceasta scrisoare. Si m-am regasit putin in primele paragrafe, dar atat.

    Am 23 de ani si NU am trait acele vremuri, mi s-ar parea ca denigrez experienta celor nascuti la inceputul anilor 80 daca as sustine contrariul. Fiti sincere si recunoasteti ca nu e experienta voastra, nu mai relationati atat fiindca mai mult de 2-3 randuri din aceasta scrisoare nu vi se potrivesc voua, tinerelor de 20 de ani (inclusiv eu).

    Intamplator am o sora care a trait acele vremuri si de aceea pot afirma ca diferenta dintre experientele mele si ale ei este la fel de semnificativa ca cea fata de experientele unei fete cu 5 ani mai mica decat mine.

    ReplyDelete
  6. mvai apropos de asta..mi-a placut tare mult ce ai scris..m-am bucurat ca ai oferit timp comentului..iti multumesc:*:*

    ReplyDelete
  7. Desi m-am nascut pe la inceputul anilor 90, multe dintre aceste activitati au facut parte din copilaria mea. Aceasta scrisoare mi-a adus aminte de multe lucruri placute si cu siguranta nu trebuie sa mai fie ratacita.

    Kisses

    ReplyDelete
  8. Memyselfbeauty4 May 2011 at 17:55

    super.mai ales partea cu E-urile din macare,cu bomboanele cazute pe jos,cu jucatul cu caini si pisici...azi toti parintii sunt niste superficiali care se muleaza pe moda actuala.dispare moda,dispar si preferintele lor.Acum dau copiilor toate verziturile,nu lasa copii sa guste o bomboana,o ciocolatica,nu-i lase sa se joace cu animalute,ii pupa-n...posterior ca pe niste neputiinciosi. si apoi se mira toti ca-s copii asa si pe dincolo...

    ReplyDelete
  9. Ai dreptate, nici nu am sustinut ca ma regasesc in toata scrisoarea. Implinesc 25 de ani , nu am fost pioner si nici soim al patriei, am fost prima generatie care a dat capacitate insa nu am dat admitere la liceu :)am baut Tango, am crescut cu DjBobo si Ace of Base, asta poate si din cauza parintilor care ascultau genul,m-am jucat "ascunselea" si "tara, tara, vrem ostasi" etc..banuiesc ca fiecare ne regasim in diferite paragrafe sau trairi similare, normal ca cei nascuti in 70-inceputul anilor 80 au trait si tin minte multe lucruri scrise aici. Iar cei mai tineri decat noi probabil regasesc din scrisoare jocurile, muzica ascultata de parinti, si alte amintiri din copilarie. Am fii ipocriti sa spunem ca le stim pe toate si ne amintim de toate sau ca le-am trait pe toate. Te pup si ma bucur ca ti-a placut scrisoarea. Am postat-o doar pentru o lectura placuta, pentrua nu fii pierduta si pentru ca atunci cand o citesti sa iti aduci aminte de cum era cand erai tu copil, nu sa relationam cu scrisoarea sau sa facem comparatii :)

    ReplyDelete
  10. ma bucur ca ti-a placut. cred ca asta este si ideea scrisorii, sa nu uiti de copilaria ta si de lucrurile care te fac fericita

    ReplyDelete
  11. sa nu generalizam - sunt exceptii peste tot :D insa ai dreptate, copii nu mai sunt ca alta data, nu se mai joaca, stau doar la calculator, iar parintii nu se mai ocupa de ei, nu e neaparat vina lor ci mai degraba a vremurilor in care traim; mama mea e invatatoare si imi spune mereu ce schimbate sunt generatiile de la an la an, si nu intotdeauna aceste schimbari sunt in bine :)

    ReplyDelete
  12. miha_loves_zaf8 May 2011 at 23:27

    Da, si eu stiam aceasta scrisorica.
    Eu sunt nascuta chiar in `80.Ma uimesc pe zi ce trece (pre)adolescentii din ziua de azi si cat de coerent si matur vorbesc.Sunt foarte precoce.Noi am prins tot ceea se mentioneaza in scrisoare, dar am fost extrem de visatori.Eu am citit basme pana in a 5-a si inca as mai fi facut-o....:DMie si acum imi plac anime-urile si m-am uitat in reluare la Perrine si inca cateva, doar-doar sa mai intorc din inocenta si bucuria copilariei.

    ReplyDelete
  13. mvai apropos de asta..mi-a placut tare mult ce ai scris..m-am bucurat ca ai oferit timp comentului..iti multumesc:*:*

    ReplyDelete