stiu e cam stupid, dar e amuzant :)) |
Citeam un articol pe iqads.ro cum
campaniile publicitare "trateaza femeile de parca ar avea un grav
retard mental si este necesar sa li se repete tare, clar si rar orice propozitie
ca sa inteleaga ceva". Si trebuie sa le dau dreptate. Deja se exagereaza.
Inteleg ca femeile, mai nou, au ajuns sa primeasca o reputatie proasta in randul
barbatiilor, pe toate planurile. Si da tot femeile sunt de vina pentru asta,
recunosc. Din cauza acelor femei care vor sa fie ceva ce nu sunt, cele care
alearga dupa bani, femeilor mult prea superficiale si femeilor din cauza carora
iti este rusine sa te vopsesti pe par blonda :) Insa nu este o scuza ca tratezi toate femeile la
un fel.
Ca in articolul de aici, nu
cred ca o femeie isi tine in geanta o sticla de detergent pentru a se lauda
la cinema, in mall sau la vreun picnic, prietenelor sale ca il foloseste pentru
a avea mereu rochia ca noua sau hainele copiilor fara pete, sau doar pentru
a-si asorta tinuta cu sticla potrivita de detergent.(vezi reclamele la cam toti
detergentii din lume).
Oare industria modei a descoperit că, dacă femeile se simt râvnite de către un barbat, sunt mai multe şanse de a cumpăra haine de la un brand care vine cu aceata promisiune? Mi se pare stupid. Deasemenea reclamele in care femeile sunt intotdeauna secretare si barbatii intotdeauna sefi sunt depasite. Asemenea reclame aplica o imagine stereotipica gresita a femeilor. Inca un tip de reclama tampita este aceea de a fii o « super» femeie care face un suc de portocale, sau ceva de portocale- atat de mult ma enerveaza incat nici nu tin minte la ce produs ii face publicitate- femeia care printr-un kung-fu stiut doar de ea taie miraculos o portocala( sa nu uitam si de slow motion) si realizeaza stiu eu ce tampenie de produs la care se face reclama.
Un cliseu demult daramat este imaginea femeii in bucatarie. Toate femeile fac toata ziua de mancare, curat si au grija de copii. Insa unde este imaginea femeilor cu cariera, cele care au succes ( si aici nu ma refer la vedetele-ciuperca de la noi). Nu vreau sa ii pun pe toti in aceeasi oala, insa mai trebuie lucrat, reclamele noastre sunt cam « moarte ». Iar la noi inca gandirea este ca tot ce nu este « cliseu » trebuie cenzurat, refacut, adaptat. Oamenii trebuie sa isi schimbe mentalitatea, sa fie deschisi la schimbari si idei noi.
Oare industria modei a descoperit că, dacă femeile se simt râvnite de către un barbat, sunt mai multe şanse de a cumpăra haine de la un brand care vine cu aceata promisiune? Mi se pare stupid. Deasemenea reclamele in care femeile sunt intotdeauna secretare si barbatii intotdeauna sefi sunt depasite. Asemenea reclame aplica o imagine stereotipica gresita a femeilor. Inca un tip de reclama tampita este aceea de a fii o « super» femeie care face un suc de portocale, sau ceva de portocale- atat de mult ma enerveaza incat nici nu tin minte la ce produs ii face publicitate- femeia care printr-un kung-fu stiut doar de ea taie miraculos o portocala( sa nu uitam si de slow motion) si realizeaza stiu eu ce tampenie de produs la care se face reclama.
Un cliseu demult daramat este imaginea femeii in bucatarie. Toate femeile fac toata ziua de mancare, curat si au grija de copii. Insa unde este imaginea femeilor cu cariera, cele care au succes ( si aici nu ma refer la vedetele-ciuperca de la noi). Nu vreau sa ii pun pe toti in aceeasi oala, insa mai trebuie lucrat, reclamele noastre sunt cam « moarte ». Iar la noi inca gandirea este ca tot ce nu este « cliseu » trebuie cenzurat, refacut, adaptat. Oamenii trebuie sa isi schimbe mentalitatea, sa fie deschisi la schimbari si idei noi.
ce poate fii sexi la o reclama la hartie igienica? |
Am sa va prezint cateva astfel de reclame mai jos. Enjoy ! Merita. Astept parerile voastre.
Care sunt reclamele de care ne-am putea lipsi? (stiu toate ca intrerup filmul
sau emisiunea la care ne uitam, dar lasand asta la o parte)
No comments:
Post a Comment